Переход на главную страницу web-сайта СКТЭК
 
Поиск по сайту

  
КАРТА САЙТА




ПОЛНОТЕКСТОВАЯ
НАУЧНАЯ ПЕРИОДИКА
ПО ПРОФИЛЮ ОБУЧЕНИЯ
В КОЛЛЕДЖЕ


"Подписка 2013"

******************

"Подписка"
2011-2012 гг.

 

******************

НОВЫЕ ПОСТУПЛЕНИЯ - УЧЕБНЫЙ ГОД 2013
(полный информационный
список литературы
см. здесь ..... )

 

 

      ******************

 

НОВЫЕ ПОСТУПЛЕНИЯ
УЧЕБНЫЙ ГОД
2012

 

 

НОВЫЕ ПОСТУПЛЕНИЯ - УЧЕБНЫЙ ГОД
2009-2010
гг.
см. здесь .....


Рекомендований список
літератури зі спеціальності
«Ресторанне обслуговування»
см. здесь .....


Рекомендательный список литературы по предметам
"Экономика" и "Экономика предприятия"
 
см. здесь .....

Поиск в Интернете

 

Статистика посещений

HotLog
Цитируемость
Яндекс цитирования

 

ИСТОРИЯ
СИМФЕРОПОЛЬСКОГО КООПЕРАТИВНОГО ТОРГОВО-ЭКОНОМИЧЕСКОГО КОЛЛЕДЖА
см. здесь.....



 
   
ЭЛЕКТРОННЫЕ ТЕКСТЫ УЧЕБНО-ПРАКТИЧЕСКОГО НАЗНАЧЕНИЯ
(полная информация см. печатный оригинал)


  Глава 3. Послуги по організації обслуговування іноземних туристів // Особливості ресторанного сервісу. Обслуговування іноземних туристів : навчальний посібник / Л. О. Радченко, П. П. Пивоваров, О. В. Новікова, Л. Д. Льовшина. – Харків : Світ книг, 2012. – С. 53-60.
      В навчальному посібнику викладена характеристика організації обслуговування іноземних туристів в закладах ресторанного господарства. Наведений детальний опис процесів обслуговування, які використовуються в закладах ресторанного господарства при здійсненні обслуговування іноземних туристів. Значна увага приділена особливостям обслуговування в готельно-туристичних комплексах. Визначено основні правила та вимоги при обслуговуванні туристів на транспорті, учасників симпозіумів, конференцій, виставок та ярмарок, особливості обслуговування туристів-інвалідів і спортивних заходів. Дана характеристика організації обслуговування на VIP-рівні. Посібник призначений для студентів вищих навчальних закладів, також він буде корисний працівникам системи громадського харчування, широкому колу читачів, які цікавляться особливостями обслуговування в закладах ресторанного господарства.

      РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ ОБСЛУГОВУВАННЯ ІНОЗЕМНИХ
ТУРИСТІВ
ГЛАВА 3. ПОСЛУГИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ ІНОЗЕМНИХ ТУРИСТІВ    (С. 53- 59)

3.1. Види, цілі туризму та класи обслуговування
     Туристи подорожують до України з метою ознайомлення з історичними й архітектурними пам'ятками, участі в конгресах, симпозіумах, міжнародних конкурсах, кінофестивалях, спортивних змаганнях, новорічних святах, святкуванні Масляної, а також відпочинку, лікування, полювання, рибного лову, участі в річкових і морських круїзах. У цей час бізнес є однією із причин, по якій люди відвідують нашу країну.
Туристичні подорожі, поїздки й перебування за кордоном вносять вклад в економічний, соціальний і культурний розвиток країн, сприяють створенню атмосфери довіри й взаєморозуміння між державами.
Туристи подорожують по території України різними видами транспорту: залізничним, авіаційним, водним, автомобільним.
    Розрізняють групову та індивідуальну подорожі.
Групова (колективна) подорож: припускає спільну поїздку 15 і більше осіб за єдиним маршрутом й за однаковими для всіх умовах. Об'єднання туристів в одну групу обумовлюється спільністю цілей поїздки, а також більш низькою ціновою категорією на тури в порівнянні з індивідуальними поїздками у зв'язку з наданням групових знижок.
Індивідуальна подорож: — незалежна подорож одного або декількох туристів у групі, що нараховує менш 15 осіб, і пов'язана з персональним обслуговуванням кожного з них.
У будь-якому разі подорожі здійснюються по заздалегідь обраних маршрутах і програмах перебування та мають певну мету і тривалість.
    В основу класифікації комплексного обслуговування покладена категорія (якість) засобів розміщення туристів. Відповідно до методики, прийнятої COT, усі засоби розміщення туристів розподіляються на групи:
1. Колективні засоби розміщення:
— готелі й аналогічні засоби розміщення (готелі, мотелі, апарт-готелі, туристські села тощо);
— спеціалізовані засоби розміщення — санаторії й будинки відпочинку, конгрес-центри. Транспорт, що використовується для ночівлі туристів у морських, річкових, залізничних круїзах (ротель, флотель, акватель, ботель);
— інші засоби розміщення, до яких належать гуртожитки, літні табори, кемпінги тощо.
2. Індивідуальні засоби розміщення, до яких належать приватні або орендовані квартири, будинки, таймшер .
Крім того, виділяються здешевлені та шкільні тури.
     Залежно від класу обслуговування іноземним туристам надається певний обсяг (пакет) послуг. Пакети послуг (тури) включають:
— послуги розміщення;
— послуги харчування;
— послуги транспорту;
— трансферу (зустрічі, проводи, піднесення або підвіз багажу й туриста до місця проживання);
— організацію й надання екскурсійних, культурних і спортивних послуг;
— послуги з організації відвідування магазинів, торгових центрів, спеціалізованих ярмарок;
— інші послуги (оформлення паспортів, віз, медичних сертифікатів, прокату автомобілів, страхування тощо).
     Із усіх зазначених вище засобів розміщення чіткі класифікаційні стандарти мають підприємства готельного типу. Треба сказати, що єдиної міжнародної класифікації готельних підприємств за рівнем комфорту не існує. Так, наприклад, можна назвати системи: «корон» — у Великобританії, «літер» — у Греції, «9 категорій» — у США тощо. Найпоширенішої в міжнародному готельному господарстві, а також і в міжнародному туризмі є система «п'яти зірок». Класифікація готелів класифікується за п'ятьма категоріями (від 5-й до 1-й), мотелі — по чотирьом відповідно до рівня якості обслуговування.
Ця система найбільшою мірою відповідає міжнародним класифікаційним стандартам і тому зрозуміла як закордонним турфірмам, так і їхнім клієнтам, що бажають придбати тур.
     Види туризму вказують на споживчі властивості комплексного обслуговування, які відповідають мотивації вибору подорожі іноземним туристом. Тут, як правило, проявляються психологічні фактори, що впливають на ухвалення рішення про подорож. Тому вивчення цих факторів і їх використання при формуванні турпродукту є найважливішими умовами реалізації маркетингової стратегії будь-якої туристичної кампанії.
     Як уже говорилося, ціль будь-якої подорожі іноземного туриста в нашу країну реалізується в тому або іншому виді туризму: ексурсійно-пізнавальні тури, відпочинок, лікування, спорт, полювання, екотури, діловий і науковий туризм, релігійні тури тощо.
     Ексурсійно-пізнавальні тури. Дані тури є самим популярним і масовим видом іноземного туризму. Основна мета таких подорожей — ознайомлення з туристськими визначними пам'ятками (пам'ятниками історії, архітектури, мистецтва; природними й етнічними особливостями; сучасним життям народу тощо). До таких турів належать подорожі за так званими спеціалізованими або тематичними програмам, що включають також відвідування спеціальних об'єктів (промислових і сільськогосподарських підприємств, соціально-побутових і культурно-освітніх установ) відповідно до професійних або аматорських інтересів учасників групи. Слід указати, що маршрути ексурсійно-пізнавальних турів у нашій країні мають широку географію. Практично всі міста, що входять у маршрути для іноземних туристів, можуть надати цікаві екскурсійні програми. Ексурсійно-пізнавальні поїздки з економічної точки зору високоприбуткові, оскільки містять великий набір послуг і більш тривалі за часом у порівнянні з деякими іншими видами туризму.
Як уже вказувалося, ексурсійно-пізнавальні тури — це той вид туризму, який користується масовим попитом в іноземних туристів. Направляючи свої зусилля на подальше збільшення числа подорожей іноземних туристів, українським туристичним фірмам необхідно в першу чергу використовувати цей інтерес.
    Тури на відпочинок. У Європі й Америці тури на відпочинок є масовим видом туризму. З початком літніх відпусток мільйони людей, що бажають відпочити й розслабитися від трудового життя, навчального навантаження, відправляються в традиційні місця морського, гірського, сільського відпочинку й просто на природу. В Україні необхідними ресурсами для приймання туристів на відпочинок приваблюють туристські центри Чорноморського узбережжя, Карпат і деяких інших регіонів.
Головною умовою розширення подорожей іноземних туристів на відпочинок є наявність відповідних природно-кліматичних умов (море, сонце, гори), гарна екологічна обстановка й розвинена інфраструктура, яка забезпечувала б комфортні умови й цікаве дозвілля, особливо у вечірній час.
Як альтернатива привабливими місцями відпочинку іноземних туристів можуть стати гірські й екологічно чисті сільські райони.
    Тури на лікування. Це поїздки іноземних туристів на бальнеологічні й кліматичні курорти України (Крим, Карпатський регіон) для проходження курсу лікування на базі місцевих курортних готелів. Одночасно з санаторним лікуванням, тривалість якого визначайся лікувальною методикою, туристи мають можливість відвідувати екскурсії.
    Спортивний туризм. Даний напрямок включає поїздки іноземних туристів для занять аматорськими видами спорту: гірські й рівнинні лижі, сноубординг, альпінізм і гірський туризм, мотоциклетні й велосипедні тури, пішохідні, кінноспортивні тури, сплави по річках і озерах, різні спортивні ігри (гольф, бейсбол, пляжний волейбол, баскетбол тощо), а також водний спорт (серфінг, дайвінг, яхтинг тощо).
З деякою умовністю до спортивного туризму можна віднести організацію для іноземних туристів неформальних турнірів по більярду, покеру, бриджу.
    Цього року наша держава буде приймати спортивних уболівальників з різних країн при проведенні європейського чемпіонату по футболу Євро 2012.
    Діловий, або корпоративний, туризм. До цього виду туризму належать подорожі іноземних бізнесменів і фахівців для зустрічей і переговорів з українськими зовнішньоекономічними організаціями. При цьому слід зазначити, що число ділових поїздок як за кордоном, так і в нашій країні щорічно зростає.
Корпоративні туристи потребують специфічних послуг. Як правило, бізнесмени відмовляються від пансіону й екскурсійного обслуговування, зате їм необхідні: готель, транспорт, перекладачі, секретарі, інформаційно-консультативні послуги, мобільний міжнародний зв'язок (internet, e-mail, телефон, факс), копіювальна техніка, конференц-зали, переговірні кімнати, банкетні зали й кабінети для представницьких сніданків і обідів тощо.
    Конгресний туризм. Даний вид туризму включає подорожі іноземців для участі в міжнародних науково-технічних і гуманітарних заходах: конгресах, конференціях, симпозіумах, виставках, проведених у нашій країні. Туристська сторона цих подорожей полягає в організації необхідного обслуговування (готелю, харчування, трансфери, культурної програми) у дні проведення конгресного заходу, а також організації екскурсійних подорожей по країні, у яких, як правило, бере участь більшість конгресменів. Проведення конгрес них заходів в окремих туристських центрах залежить від організаторів, які завжди враховують наявність відповідних матеріально-технічних умов (конференц-зали, зали для секційних засідань із можливостями синхронного перекладу, оперативний міжнародний зв'язок, розвинену туристську інфраструктуру).
    Навчальні тури. Дані тури організуються для деяких категорій іноземних туристів. Основною метою подорожі до нашої країни є вивчення або вдосконалювання знання української й російських мов, одержання розмовної практики. У зв'язку із цим уже багато років деякі турфірми влаштовують для бажаючих такі курси тривалістю близько 20-30 днів у містах, де є вільні готельні й навчальні бази.
До цього ж виду туризму можна віднести організацію для іноземних туристів спеціальних семінарів по історії, етнографії, геології, палеонтології, археології за участю в них провідних спеціалістів нашої країни.
    Туризм подій. Для залучення іноземних туристів аматорів мистецтва в нашій країні проводяться фестивалі мистецтв, такі як «Харківський бузок» (Харків), фестиваль циркового мистецтва «Золотий трюк» (Київ), етнофестиваль «Арт-поле» (Івано-Франківська область). До цього виду туризму належать також подорожі на міжнародні кінофестивалі й музичні конкурси, а також на національні свята й фестивалі, спортивні заходи тощо. Для іноземних туристів, що прибувають на ці заходи, організуються відвідування спектаклів, концертів і інших культурно-дозвільних заходів, а також спортивних змагань, матчів у рамках відповідних програм.
    У програми цих турів входять також різні розважальні заходи: атракціони, народні гуляння, конкурси, змагання, пікніки, дегустації тощо.
    Релігійні тури. Вони представляють собою подорожі в Україну груп і індивідуалів різних релігійних конфесій з метою відвідування святих місць, культових споруджень, зустрічей з релігійною громадськістю тощо. Найбільшу частку в цих подорожах складають представники закордонних православних громад. Однак проявляється інтерес до поїздок в Україну й з боку представників інших віросповідань, наприклад, мусульман, іудеїв, буддистів.
    Екотуризм, або так звані природокористувальні тури, де основна мета подорожі — спілкування із природою. На відміну від багатьох закордонних країн в Україні ще збереглися більші території недоторканої, екологічно чистої природи (Карпатський регіон, Крим), що може стати дуже важливою умовою розвитку подорожей до нашої країни іноземних туристів. Туристські подорожі для спілкування із природою стають усе більш популярними в західних країнах.
Особливо ці подорожі залучають молодь, яка шукає пригод як способу самоствердження. Зростає попит на подорожі по пішохідних маршрутах, для проживання серед дикої природи (робінзонінг), розвивається водний туризм (сплав по річках на плотах, човнах), гірський туризм, фотополювання. Окремим сегментом ринку екотуризму є спеціалізовані подорожі для ботаніків, зоологів, орнітологів, геологів, археологів, для яких основною частиною туристської програми є вивчення в польових умовах відповідних природних факторів у відвідуваних країнах. Звичайно такі групи формуються із числа студентів, викладачів, науковців, просто аматорів природи.

3.2. Вимоги до підприємств ресторанного господарства для обслуговування туристів
    Як відомо організація харчування іноземних туристів здійснюється в ресторанах, барах, кафе, їдальнях. Дані підприємства можуть мати власні будинки або використовувати їх на правах оренди. Деякі підприємства працюють самостійно. Однак більшість із них розташовані в туристсько-готельних комплексах або готелях і є їхнім структурним підрозділом.
    Готель будь-якої категорії (1-5 зірок) повинен мати зручні під'їзні колії з необхідними дорожніми знаками, упоряджену й освітлену прилягаючу територію, майданчик із твердим покриттям для короткочасного паркування автотранспорту, у тому числі автобусів, вивіску з назвою підприємства й вказівкою його категорії, при наявності окремого входу в ресторан — вивіску з його назвою.
Сходи, що ведуть до входу на підприємство харчування, розташованому автономно, повинні бути оснащені спеціальними пандусами для пересування дитячих і інвалідних колясок. Вхід повинен бути обладнаний козирком для захисту від атмосферних опадів.
    Біля входу на підприємство ресторанного господарства повинні бути розміщені урни для сміття, телефони-автомати. Тут рекомендується розміщувати засоби реклами, декоративні композиції із зелених насаджень, скульптури й інші елементи декоративного оформлення.
На території, що прилягає до підприємства харчування, не допускається: проводити вантажно-розвантажувальні роботи, складати тару, будівельні матеріали, розміщувати контейнери зі сміттям; спалювати сміття, відходи й порожню тару.
    Вхід на підприємство повинен забезпечувати одночасний рух двох зустрічних потоків відвідувачів на вихід і на вхід. Стики дверей повинні відкриватися без надмірних зусиль і автоматично закриватися за відвідувачем, не змушуючи його прискорювати рух.
    Приміщення для споживачів туристських підприємств харчування повинні відповідати санітарно-гігієнічним, протипожежним і технічним вимогам до громадських приміщень, забезпечувати комфортні й безпечні умови за температурою й вологістю відповідно до санітарних вимог, технічних норм, чинних ДСТУ. Обов'язковою й безумовною вимогою є відсутність сторонніх запахів, особливо з кухні й туалетних кімнат.
    Інтер'єри приміщень для споживачів не повинні бути перевантажені елементами декоративного оформлення, що затримують прибирання приміщень і погіршують санітарно-гігієнічні умови. Усі матеріали, що використовуються в оформленні інтер'єру приміщень для споживачів, повинні відповідати вимогам санітарно-гігієнічної й пожежної безпеки.
     Усі приміщення повинні бути обладнані покажчиками (піктограмами), що допомагають орієнтуватися споживачам. У вестибюлі на видному місці повинна бути вивішена копія сертифікату даного підприємства ресторанного господарства, що свідчить про присвоєння йому певної категорії з відповідною кількістю зірок (для готелю) і класу (люкс, вищий, перший) для ресторану.
    Устаткування приміщень повинне передбачати можливість відвідування закладу ресторанного господарства інвалідами й відвідувачами з дітьми, якщо готель, при якому воно розташоване, передбачає можливість проживання інвалідів і туристів з дітьми відповідного віку або дане туристське підприємство харчування обслуговує споживачів, що не проживають у готелі.
Освітлення приміщень для споживачів повинне відповідати вимогам діючої нормативно-технічної документації.
     Підприємство, що обслуговує туристів, повинне мати сертифікат на безпеку послуг харчування й сертифікат відповідності, що підтверджує клас підприємства, а також ліцензії на окремі види діяльності.
Ресторани при 4-5 зіркових готелях повинні мати кілька залів (можлива спеціалізація на приготуванні страв національної, закордонної кухні); окремі кабінети, банкетні зали, що трансформуються в конференц-зал, нічні клуби (для готелів 5 зірок). При 3-5 зіркових готелях обов'язкові бари у вестибюлі та на кожному поверсі. У 1-2 зіркових готелях послуги харчування надаються споживачам у ресторанах і кафе.
     Туристські підприємства 2-5 категорій (зірок) повинні гарантувати споживачам вибір кожного з варіантів харчування, що надається (сніданок, дворазове, триразове харчування), роботу хоча б одного кафе або бару в будь-який час доби (4-5 зіркові готелі); бронювання місць у ресторані; обслуговування в номері готелю.

 
   
© Симферопольский кооперативный торгово-экономический колледж Крымпотребсоюза

© Ядрова Г.В . - выставлено 2 .4. 2013 г., отредактировано 18.09.2013 г.